25-11-2012 | Factureringsregels btw worden eenvoudiger
Wat verandert er? De factureringsregels voor de btw worden eenvoudiger. Het gaat onder andere om aanpassing van de regels over:
Uitreiken van facturen
Om bij grensoverschrijdende transacties te bepalen van welke EU-lidstaat de presterende ondernemer de factureringsregels moet toepassen.
- Volledige en vereenvoudigde facturen
In bepaalde gevallen, waarin de kans op fraude minder groot is, kan een vereenvoudigde factuur worden uitgereikt. Op deze factuur hoeft u veel minder gegevens te vermelden dan op de volledige factuur. U mag bijvoorbeeld een vereenvoudigde factuur uitreiken als het bedrag van de factuur niet hoger is dan € 100. - Periodieke facturen en de inhoud en het bewaren van facturen
Elektronisch factureren
- Papieren en elektronische facturen worden gelijk behandeld.
- Ook voor grensoverschrijdende transacties bepaalt u zelf hoe u de authenticiteit en de integriteit van de factuur waarborgt.
Voor wie?
Alle ondernemingen
Wanneer?
De nieuwe factureringsregels gaan in op 1 januari 2013.